Obchodné podmienky
1. Základné pojmy
1.1 Prevádzkovateľom internetového obchodu www.najmobily.sk je spoločnosť:
RL Trading s.r.o.
P.O.BOX 185
Puškinova 4616/1
Martin 036 01, Slovenská republika
IČO:44754728
DIČ:2022817379
IČDPH:SK2022817379
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, vložka číslo: 51279/L
Číslo účtu: 0353205300/0900 Slovenská sporiteľňa, a.s.
IBAN: SK50 0900 0000 0003 5320 5300
SWIFT: GIBASKBX
Kontaktná osoba: René Lis
Tel: +421 911 568 777
Mail: info@najmobily.sk
(ďalej ako obchodník alebo predávajúci)
1.2 Kupujúci (aj ako spotrebiteľ) je fyzická osoba, ktorá si vybrala tovar na stránkach najmobily.sk a tento tovar alebo vecné plnenia, ktoré zaplatí a ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Kupujúci musí v objednávke, resp. pri registrácii presne a pravdivo uviesť nasledovné údaje: meno a priezvisko kupujúceho, úplná presná adresa, e-mail, telefónne číslo, predmet plnenia – názov tovaru, množstvo a jeho cena, miesto dodania. V prípade, že tovar bude preberať iná osoba než kupujúci, je žiadúce zaslať identifikačné údaje tejto osoby, spolu s čestným prehlásením kupujúceho na prevzatie tovaru.
Niektoré ďalšie pojmy:
E-shopom je naše webové sídlo www.najmobily.sk s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.
Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta. Tovary sú zverejnené na stránkach e-shopu a tieto je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie je nulová).
Službou je akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi vrátane digitálnej služby.
Produktom je tovar, služba, digitálny obsah, práva a záväzky.
Trvanlivým médiom prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača.
2. Objednávka a zmluva uzavretá na diaľku
2.1 Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu. Zmluvou, predmetom ktorej je predaj tovaru, sa rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda vec za odplatu, najmä kúpna zmluva a zmluva o dielo, alebo ktorej predmetom je predaj tovaru aj poskytnutie služby.
2.2 Kúpna zmluva, na ktorej základe je realizovaný predaj produktov, vzniká až na základe záväzného potvrdenia objednávky v systéme. Spotrebiteľ zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných produktov. Objednávka sa jej odoslaním stáva zo strany spotrebiteľa návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s nami ako obchodníkom a je príkazom pre obchodníka na realizáciu objednaného produktu od kupujúceho. Po obdržaní objednávky bude z našej strany preverená dostupnosť produktu, jeho cena, množstvo, ako aj úplnosť a správnosť všetkých údajov v prijatej objednávke. Kompletná a úplná objednávka prijatá elektronicky, bude aj elektronicky bezodkladne potvrdená. Obchodníkom potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany, ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase jej potvrdenia. Po preverení prijatej objednávky a jej potvrdenia z našej o strany vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať už len na základe vzájomnej dohody medzi spotrebiteľom a obchodníkom, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.
2.3 Za podstatné podmienky dohodnuté v čase potvrdenia sa považujú hlavne obsah objednávky (presná špecifikácia produktu a jeho množstvo), cena za produkt a prepravu, spôsob doručenia, spôsob úhrady za tovar, úplná identifikácia kupujúceho.
2.4 Kupujúci sa zaväzuje prevziať si objednaný produkt a zaplatiť zaň dojednanú cenu, s čím je výslovne oboznámený pred odoslaním objednávky. Zásielka s produktom vždy obsahuje faktúru (potvrdenie o úhrade ceny), obchodné podmienky, formulár na odstúpenie od zmluvy, poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy, písomný návod o spôsobe použitia a údržby produktu v štátnom jazyku, pokiaľ si to daný produkt, jeho charakter, vlastnosti a spôsob používania vyžaduje.
2.5 V prípade bezdôvodného alebo opakovaného neprevzatia produktu (zásielky) si budeme u kupujúceho uplatňovať vzniknutú škodu. Ide predovšetkým o prípady, keď si kupujúci zásielku nepreberie z dôvodu jej odmietnutia prevzatia, z dôvodu opakovanej neprítomnosti na uvedenej adrese a nemožnosti opakovaného doručenia, z dôvodu nesprávne uvedených identifikačných údajov a adresy kupujúceho, čo znemožní správne doručenie zásielky, alebo z iného dôvodu vzniknutého na strane kupujúceho. Škoda bude v týchto prípadoch z našej strany uplatnená vo výške 20,- € (ide predovšetkým o náklady spojené s objednaním produktu, poštovným a balným, kuriérske služby pri vrátení tovaru ku nám) a túto sumu kupujúci akceptuje a uhradí ju obchodníkovi, pokiaľ si ju bude obchodník u kupujúceho uplatňovať. V prípade zákonného odstúpenia od zmluvy sa uvedená škoda neuplatňuje.
2.6 V prípade uzatvorenia spotrebiteľskej zmluvy v zmysle ustanovení § 52 a nasl. Občianskeho zákonníka, uzavretej pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku, sa zmluvný vzťah medzi kupujúcim a obchodníkom riadi predovšetkým v zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Občianskeho zákonníka.
3. Platobné podmienky a dodacie podmienky
3.1 Za produkt objednaný cez najmobily.sk môžete zaplatiť prostredníctvom:
Dobierka (2,46 €) - zaplatenie tovaru v hotovosti pri prevzatí zásielky
Bankový prevod - na e-mail zadaný pri registrácii obdržíte všetky potrebné údaje na uhradenie objednávky bankovým prevodom (variabilný symbol, číslo účtu, sumu).
Hotovosťou a cez GP webpay.
Po úhrade Vám bude produkt odoslaný.
3.2 Číslo účtu na realizovanie platieb:
Číslo účtu: 0353205300/0900 Slovenská sporiteľňa, a.s.
IBAN: SK50 0900 0000 0003 5320 5300
SWIFT: GIBASKBX
3.3 Dodávky objednaného produktu budú podľa jeho dostupnosti a prevádzkových možností obchodníka expedované v čo možnom najkratšom termíne. Pri každom produkte je uvedená jeho dostupnosť. Ak nebude pri produkte uvedené inak, alebo ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, maximálna lehota na vybavenie objednávky bude do 30 dní od jej doručenia.
4. Spôsob dopravy – poplatky
Kuriérska služba - dobierka (do 24 hodín - platba kuriérovi) 2,98 €
Kurierska služba - dobierka / platba kartou (do 24 hodín - platba kuriérovi – kartou) 2,98 €
Kuriérska služba - platba prevodom (Doručenie kuriérom do celej SR do 48 hodín) 0,00 €
Osobný odber (Osobné prevzatie na predajni v Martine) 0,00 €
Kuriérska služba - platba prevodom - zahraničie (13,00 €)
Kuriérska služba - dobierka - zahraničie (20,00 €)
Kuriérska služba doručenie v sobotu - platba prevodom na účet (5,50 €)
Kuriérska služba doručenie v sobotu - dobierka (5,50 €)
Sobotné doručenie len v mestách: Bratislava, Banská Bystrica, Bardejov, Dunajská Streda, Humenné, Komárno, Košice, Prešov, Levice, Liptovský Mikuláš, Lučenec, Martin, Michalovce, Nitra, Poprad, Prievidza, Rožňava, Ružomberok, Senica, Spišská Nová Ves, Stará Ľubovňa, Svidník, Trebišov, Trenčín, Trnava, Žilina
5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
5.1 Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba, okrem dopravcu, prevezmete tovar. Pri dodaní viacerých tovarov Vami objednaných v jednej objednávke oddelene uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba, okrem dopravcu, prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný. Pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba, okrem dopravcu, prevezmete poslednú časť tovaru.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: RL Trading s.r.o.
P.O.BOX 185, Martin 036 01, Slovenská republika. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, jeho použitie ale nie je povinné.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku:
Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku
Komu: RL Trading s.r.o.,P.O.BOX 185, Martin 036 01
e-mail: info@najmobily.sk
Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu:
..................................................................
Dátum objednania /dátum prijatia: ...................................................................
Meno a priezvisko spotrebiteľa: ...................................................................
Adresa spotrebiteľa: ...................................................................
Podpis spotrebiteľa: ...................................................................
Dátum: ...................................................................
5.2 Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Zašlite nám tovar späť na adresu RL Trading s.r.o., P.O.BOX 185, Martin 036 01, Slovenská republika, najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Produkt/y nám nezasielajte na dobierku, takáto zásielka nebude prevzatá !
Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje v prípadoch, ktoré sú vymedzené v zákone č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a týmito sú (uvádzame všetky, ktoré zákon taxatívne vymedzuje):
a) poskytnutie služby, ak
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý
obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia
alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným
tovarom,
g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich
dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne
požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako
oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v
ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov,
poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci
voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase
alebo v presne dohodnutej lehote,
m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Vrátiť nemožno produkt/y, ktorý/é už bol/i používaný/é. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
UPOZORNENIE:
Spotrebiteľ má možnosť po doručení produktu odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však produkt bežne používať, ak ide využiť právo na odstúpenie od zmluvy.
Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti produktu spotrebiteľ skontroluje produkt len takým spôsobom
akým by mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od spotrebiteľa vyžadujeme, aby počas lehoty na odstúpenie o zmluvy manipuloval a kontroloval produkt s náležitou starostlivosťou, a teda zakúpený produkt vrátil s pôvodnými obalmi, dokumentami, či inými ochrannými alebo identifikačnými prostriedkami.
Naša spoločnosť je povinná do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku. V tomto prípade nebudeme účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie produktu/ov, nie sme povinný vrátiť spotrebiteľovi platby, ktoré sme od spotrebiteľa prijali na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, pred tým, ako nám je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť ku nám, ibaže by sme spotrebiteľovi navrhli, že tovar vyzdvihneme osobne alebo prostredníctvom nami určenej osoby.
Pri odstúpení od zmluvy sme povinný vrátiť spotrebiteľovi platby, ktoré sme od neho prijali na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade. Máme právo dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
Nie sme povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania, ktorý je nami ponúkaný. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
6. Ďalšie informácie pre kupujúceho
6.1
- pokiaľ bude uzatvorená medzi obchodníkom a kupujúcim zmluva na dobu určitú (čo na predaj nami ponúkaného tovaru teraz nerealizujeme), bude dĺžka trvania takejto zmluvy individuálna a bude uvedená priamo v konkrétnej zmluve,
- zmluvy na dobu neurčitú neuzatvárame na predaj nami ponúkaných produktov,
- pri zmluvách na predaj tovaru na splátky trvá záväzok kupujúceho platiť tretej osobe (splátkovej spoločnosti) splátky po celý čas, na ktorý bola takáto zmluva medzi nimi uzatvorená,
- naša spoločnosť nemá vytvorený kódex správania,
- popredajný servis neposkytujeme,
- pre správne fungovanie objednávania z nášho e-shopu a uzavretia kúpnej zmluvy, využívania prehliadania produktov, odporúčame spotrebiteľovi mať splnené minimálne tieto technické požiadavky: počítač, notebook alebo iné multimediálne zariadenie pripojené na Internet (v prípade Aplikácie – mobilné zariadenie), prístup k elektronickej pošte, internetový prehliadač: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, odporúčané minimálne rozlíšenie obrazovky: 1024x768, operačný systém mobilného zariadenia: Android, iOS, spotrebiteľ musí mať platnú a aktívnu e-mailovú adresu, v určitých prípadoch môže byť potrebná aj klávesnica alebo iné vstupné zariadenie umožňujúce zadávať údaje do elektronických formulárov,
- v prípade podania Vášho návrhu, pripomienky, sťažnosti alebo podnetu sa budeme týmito bezodkladne zaoberať s prihliadnutím na ich závažnosť a urgentnosť, a po odbornom preskúmaní a posúdení Vám zašleme informáciu o výsledku. Na komunikáciu s nami môžete využiť e-mailový formulár, alebo inú formu uvedenú v kontaktoch.
6.2 Alternatívne riešenie sporov - podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov je alternatívnym riešením sporu postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa tohto zákona, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Stranami sporu sú spotrebiteľ, ktorý podal návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, a obchodník, proti ktorému návrh smeruje.
Orgánmi alternatívneho riešenia sporov sú:
- Slovenská obchodná inšpekcia;
- Úrad pre reguláciu sieťových odvetí;
- Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb.
Zoznam všetkých subjektov alternatívneho riešenia sporov nájdete na stránke Ministerstva hospodárstva SR:
Platforma na podávanie alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu:
http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Kupujúci môže využiť na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu tiež platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na stránkach:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
7. Body 2. (čiastočne), 5. a 6. týchto obchodných podmienok neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa (ide o subjekty, ktoré nakupujú tovary ako podnikatelia podľa uvedenej definície) a tieto body OP dopĺňame o nasledovné:
7.1 Kúpna zmluva s podnikateľom
Ak je kupujúci podnikateľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka tovaru kupujúcim (podnikateľom) do systému obchodníka a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia súhlasu obchodníka kupujúcemu (podnikateľovi) s týmto jeho návrhom, alebo už priamo doručením objednaného výrobku na adresu kupujúceho (podnikateľa).
7.2 Podnikateľom sa rozumie:
osoba zapísaná v obchodnom registri,
osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Právne vzťahy obchodníka s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito OP, ani prípadnou individuálnou zmluvou medzi obchodníkom a kupujúcim, sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi OP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.
7.3 Záruka
Záručná doba na výrobky zakúpené podnikateľmi je poskytovaná v dĺžke 12 mesiacov.
7.4 Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorým je podnikateľ
V prípade, že kupujúci je podnikateľ a rozhodne sa po prevzatí tovaru odstúpiť od kúpnej zmluvy, musí najskôr do 3 dní poslať obchodníkovi návrh na odstúpenie od zmluvy, ktorý obchodník zváži a môže podnikateľovi ponúknuť náhradné riešenie, a to v závislosti od aktuálnej situácie a ponuky daného výrobku na trhu, jeho stavu, uplynutej záruky a aktuálnej ceny tovaru. Riešenie a celú situáciu bude zhodnocovať obchodník. V prípade nedohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany nebude obchodník súhlasiť s odstúpením od zmluvy. V prípade, že kupujúci – podnikateľ zašle aj tovar, tento mu bude vrátený na jeho náklady späť. Obchodník je oprávnený účtovať kupujúcemu – podnikateľovi aj ďalšie prípadne vzniknuté náklady.
V prípade, že kupujúci je podnikateľ - fyzická osoba alebo právnická osoba a rozhodne sa zrušiť objednávku ešte pred odoslaním tovaru, alebo už aj po odoslaní tovaru a jeho následnom neprevzatí, bude v týchto prípadoch zo strany našej spoločnosti účtovaná takémuto kupujúcemu pokuta vo výške 20,- €, nakoľko sa bude jednať o škodu, ktorá vznikla našej spoločnosti súvisiaca so začatím zabezpečovania splnenia objednávky.
Ak je kupujúcim právnická osoba a bude uzatvorená dohoda na odstúpenie od zmluvy vystavením dobropisu a kupujúci (podnikateľ) bude požadovať vrátenie peňazí prostredníctvom preplatenia dobropisu priamo na predajni, môže byť od kupujúceho požadovaný občiansky preukaz za účelom ochrany vlastníckych práv kupujúceho. Predložením OP kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov v zmysle zákona o ochrane osobných údajov. Príslušná čiastka za vrátený tovar bude vyplatená iba osobám oprávneným konať za dotyčnú právnickú osobu, t.j. štatutárnemu orgánu alebo osobe, ktorá sa preukáže úradne overenou plnou mocou.
8. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
spoločnosti RL Trading s.r.o., Puškinova 4616/1, 036 01 Martin, IČO: 44754728 platné pre kamennú prevádzkareň aj webové sídlo
Zákonná zodpovednosť a spotrebiteľská záruka
8.1 Na produkty zakúpené v našom e-shope a v našej kamennej prevádzkarni poskytujeme zákonnú zodpovednosť za vady tovaru v dĺžke 24 mesiacov. Pri použitej veci sa s kupujúcim môžeme dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti za vady, ktorá nebude kratšia ako jeden rok od dodania veci.
8.2 Dostupnosť spotrebiteľskej záruky budeme ako predávajúci poskytovať len v prípade, že ju na daný vybraný produkt bude poskytovať priamo výrobca.
8.3 Výrobca môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviaže vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
8.4 Výrobca, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne kupujúcemu záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa § 502 ods. 3 a poučenie, že kupujúci má voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
8.5 Porušenie povinnosti výrobcu, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
8.6 Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre kupujúceho priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy s kupujúcim súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama
8.7 Vady predanej veci
8.7.1. Predaná vec má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
8.7.2. Rozsah zodpovednosti našej spoločnosti voči kupujúcemu, ak má predaný produkt vadu, je stanovený v ustanoveniach Občianskeho zákonníka, najmä v ust. § 619 a nasledujúcich. Naša spoločnosť zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má produkt v čase dodania, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania produktu.
8.7.3. Ako predávajúci zodpovedáme za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak:
a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná nami alebo na našu zodpovednosť,
alebo
b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý sme mu poskytli.
8.8 Vytknutie vady
8.8.1. Vytknúť vadu je možné len na produkt/y, ktorý/é bol/i zakúpený/é u predávajúceho RL Trading s.r.o., Puškinova 4616/1, 036 01 Martin, Slovenská republika, IČO: 44754728 a ktorý/é je/sú vlastníctvom spotrebiteľa.
8.8.2. Vadu možno vytknúť osobne v našej prevádzkarni na adrese M. R. Štefánika 50, Martin, alebo aj prostriedkami diaľkovej komunikácie na tej istej adrese prevádzkarne. Pri vytknutí vady je účelné dodať produkt spoločne so žiadosťou, aby sme mohli produkt skontrolovať a na žiadosť kupujúceho reagovať.
8.8.3. Pri vytknutí vady poskytneme kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. V potvrdení o vytknutí vady uvedieme lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 odstránime. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý naša spoločnosť nemôže ovplyvniť.
8.8.4. Ak odmietneme zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámime kupujúcemu. Ak nám kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a naša spoločnosť nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
8.8.5. Pri vytknutí vady môžeme odmietnuť zodpovednosť za vady, ak sa zistí, že sa jedná o vady spôsobené nasledovným užívaním:
a) k vade došlo bežným opotrebením produktu spôsobené používaním produktu,
b) k vade došlo mechanickým poškodením produktu spôsobeným kupujúcim,
c) nesprávnym zaobchádzaním s produktom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
d) používaním produktu v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu produktu podľa návodu,
e) zanedbaním starostlivosti a údržby o produkt zo strany kupujúceho,
f) poškodením produktu nadmerným zaťažovaním,
g) používaním produktu v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
8.9 Práva zo zodpovednosti za vady
8.9.1. Ak zodpovedáme za vadu predanej veci, kupujúci má právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
8.9.2. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby – najneskôr do dvoch rokov od dodania veci alebo do jedného roka pri použitej veci. Ustanovenie § 509 Obč. zákonníka sa použije rovnako.
8.9.3. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
8.10 Odstránenie vady
8.10.1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil nám neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
8.10.2. Naša spoločnosť môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 1 druhej vety.
8.10.3. Vec opravíme alebo vymeníme v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Obč. zákonníka) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
8.10.4. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa § 622 ods. 5. Náklady prevzatia veci znášame my ako predávajúci.
8.10.5. Opravenú vec alebo náhradnú vec dodáme kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým nám kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môžeme vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, o predaji vopred kupujúceho upovedomíme a poskytneme mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Po predaji bezodkladne vyplatíme kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré sme účelne vynaložili na úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej z našej strany v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Tiež môžeme vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré sme účelne vynaložili na úschovu veci, a nákladov, ktoré by sme museli nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
8.10.6. Pri odstránení vady zabezpečíme odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. S kupujúcim sa môžeme dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo našej spoločnosti.
8.10.7. Pri odstránení vady výmenou veci nemáme právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
8.10.8. Zodpovedáme za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníka.
8.11 Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy
8.11.1. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Obč. zákonníka, ak
a) vec sme neopravili ani nevymenili,
b) vec sme neopravili ani nevymenili v súlade s § 623 ods. 4 a 6,
c) odmietli sme odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2,
d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo
odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) vyhlásili sme alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo
bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
8.11.2. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
8.11.3. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 1, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesieme my ako predávajúci.
8.11.4. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti nám vráti vec na naše náklady. Naša spoločnosť zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak vec v primeranej lehote neodstránime, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci našej spoločnosti na naše náklady a nebezpečenstvo.
8.11.5. Po odstúpení od zmluvy vrátime kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci našej spoločnosti alebo po preukázaní, že kupujúci nám zaslal vec, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
8.11.6. Kúpnu cenu vrátime kupujúcemu alebo mu vyplatíme zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znášame my.
9. Ochrana Osobných údajov - Zásady ochrany osobných údajov podľa GDPR a podľa zák. č. 18/2018 Z.z., v platnom znení spoločnosti : RL Trading s.r.o., Puškinova 4616/1, 036 01 Martin, Slovenská republika, IČO: 44754728
Našej spoločnosti záleží na ochrane Vášho súkromia a tak vykonané zmeny Vám poskytnú lepšiu kontrolu nad dátami, ktoré s nami zdieľate a tiež uľahčia prístup k informáciám, ktoré sa týkajú ich spracovania. Aktualizujeme naše podmienky ochrany osobných údajov pre vyhovenie novej právnej úprave týkajúcej sa ochrany osobných údajov v krajinách Európskej únie, známej tiež ako GDPR. Pre Vás sa ohľadom používania nášho e-shopu nič zásadné nemení. Ak sa chcete o nových zásadách a pravidlách dozvedieť viac, čítajte ďalej. Informácie pre našich zákazníkov, ktorí u nás nakúpili už pred 25.5.2018
Dotknuté osoby, ktoré nakúpili alebo sa zaregistrovali v našom e-shope pred 25.5.2018, udelili svoj súhlas so vstupom do našej databázy, ako aj súhlas so spracúvaním ich osobných údajov na účely marketingu, a to formou zaškrtnutia políčka pri vytváraní svojej objednávky v našom e-shope. Na základe týchto súhlasov ich stále evidujeme a ich osobné údaje spracovávame aj po 25.5.2018. Zverejnením našich nových zásad ochrany osobných údajov sa zároveň títo naši zákazníci poučujú o zákonom ustanovených údajov v zmysle GDPR. Ak dotknutá osoba už nechce naše prípadné oslovovanie zasielané prostredníctvom e-mailu na ňou poskytnutú e-mailovú adresu, má naďalej právo namietať voči takejto forme, a to najmä odhlásením sa zo zasielania kliknutím na link s marketingovým obsahom. Ak tieto osoby udelili súhlas s prenosom ich údajov tretím stranám, ich údaje tretími stranami nebudú spracúvané, pokiaľ Dotknutá osoba neudelí súhlas takýmto tretím stranám so spracúvaním svojich osobných údajov (v znení po 25.5.2018).
Súbory Cookies
Na našej stránke používame súbory cookies a iné technológie, aby sme zabezpečili pre Vás správnu funkčnosť našej stránky, aby sme rozlíšili jednotlivé počítače, IP adresy, typ prehliadača, prípadné aplikácie, taktiež pre individuálne nastavenie služieb a na prispôsobenie zobrazenia obsahu. Používaním našej stránky predpokladáme, že Vám toto aktuálne nastavenie vyhovuje, a samozrejme ak nie, môžete toto kedykoľvek jednoducho zmeniť a odvolať.
Kamerový systém v našej predajni
Prostredníctvom kamerového systému ide hlavne o monitorovanie priestorov prístupných verejnosti, príp. monitorovanie na marketingové účely. Naša predajňa je prístupná verejnosti a možno do nej voľne vstupovať, voľne sa zdržiavať bez časového obmedzenia, ale vo vymedzenom čase - počas otváracích hodín našej predajne.
Právnym základom spracúvania osobných údajov v informačnom systéme monitorovanie priestorov prístupných verejnosti sú ustanovenia zákona ochrane osobných údajov a nariadenia GDPR.
Účelom spracúvania osobných údajov je ochrana verejného poriadku a bezpečnosti, odhaľovanie kriminality, ochrana majetku alebo zdravia.
Podmienkami spracúvania osobných údajov je, aby priestor bol zreteľne označený ako monitorovaný, a tento sme ako prevádzkovateľ zreteľne označili bez ohľadu na to, či sa snímaný obraz alebo zvuk zaznamenáva na nosič informácií, a označenie máme formou nálepky na vstupných dverách predajne, ktorá je vo viditeľnej výške. Za účelom oboznámenia sa s podmienkami ochrany osobných údajov z dôvodu novej právnej úprave týkajúcej sa ochrany osobných údajov v krajinách Európskej únie, známej tiež ako GDPR, si prosím prečítajte tieto naše nové zásady a pravidlá.
Zákonnosť spracúvania
Ako zmluvné strany pri plnení zmluvných povinností je žiadúce, aby kupujúci oznámil predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu. V prípade ak predávajúci spracováva aj iné údaje kupujúcich, spracúva ich v rozsahu potrebnom na splnenie povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy. Kupujúci poskytuje svoje osobné údaje predávajúcemu dobrovoľne vyjadrením svojho súhlasu za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a ďalšej komunikácie s ním. Bez ich poskytnutia predávajúci nemôže plniť zmluvu s kupujúcim a preto ju nebude možné s kupujúcim ani uzavrieť. Účelom spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie faktúry (daňového dokladu), predzmluvné vzťahy, identifikácia kupujúceho, potvrdenie objednávky, a to telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej pošty, doručenie tovaru, vedenie prípadných vernostných programov pre zákazníkov, realizovanie prípadných marketingových aktivít, informovanie o akciách, novinkách a zľavách.
Spracúvanie osobných údajov je zákonné, ak sa vykonáva na základe aspoň jedného z týchto právnych základov:
a) dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel,
b) spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby,
c) spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná,
d) spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na ochranu života, zdravia alebo majetku dotknutej osoby alebo inej fyzickej osoby,
e) spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi, alebo
f) spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami prevažujú záujmy alebo práva dotknutej osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobou dieťa; tento právny základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov orgánmi verejnej moci pri plnení ich úloh.
Právny základ na spracúvanie osobných údajov musí byť ustanovený v tomto zákone, osobitnom predpise alebo v medzinárodnej zmluve, ktorou je Slovenská republika viazaná; osobitný zákon musí ustanovovať účel spracúvania osobných údajov, kategóriu dotknutých osôb a zoznam spracúvaných osobných údajov alebo rozsah spracúvaných osobných údajov. Spracúvané osobné údaje na základe osobitného zákona možno z informačného systému poskytnúť, preniesť alebo zverejniť len vtedy, ak osobitný zákon ustanovuje účel poskytovania alebo účel zverejňovania, zoznam spracúvaných osobných údajov alebo rozsah spracúvaných osobných údajov, ktoré možno poskytnúť alebo zverejniť, prípadne príjemcov, ktorým sa osobné údaje poskytnú.
Poskytované informácie, ak osobné údaje sú získané od dotknutej osoby
Ak sa od dotknutej osoby získavajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, je prevádzkovateľ povinný poskytnúť dotknutej osobe pri ich získavaní identifikačné údaje a kontaktné údaje prevádzkovateľa a zástupcu prevádzkovateľa, ak bol poverený (máme zverejnené na našej stránke, a nimi sú: RL Trading s.r.o., Puškinova 4616/1, 036 01 Martin Slovenská republika, IČO: 44754728) kontaktné údaje zodpovednej osoby, ak je určená (nie je v našom e-shope určená), účel spracúvania osobných údajov, na ktorý sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania osobných údajov: účelom spracovania je plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby, potrebujeme tieto údaje na to, aby sme mohli spravovať vaše zákaznícke účty, ak ich máte u nás vytvorené, zabezpečiť vám tovar a služby, ktoré si chcete kúpiť a pomáhať vám pri vašich objednávkach a pri vrátení peňazí, ak budete prípadne využívať Vaše právo na odstúpenie od zmluvy, preto potrebujeme spracúvať vaše osobné údaje.oprávnené záujmy prevádzkovateľa alebo tretej strany (ak nám pre vyššie uvedený účel spracovania potrebné údaje neposkytnete, nebudeme schopní splniť vaše objednávky, nebudete môcť využívať naše ponúkané tovary príp. služby. Taktiež Vás informujeme, že spolupracuje s poskytovateľmi, ktorí spracúvajú osobné údaje iba na naše pokyny a patria tam poskytovatelia poskytujúci hostingové služby, účtovné služby, poskytovanie marketingových systémov, systémy na analýzu prevádzky v našom e-shope); identifikáciu príjemcu alebo kategóriu príjemcu, ak existuje (v prípade nákupu v našom e-shope môžu byť vaše osobné údaje, na základe vašej voľby, poskytované za účelom vybavenia nákupu kuriérskej spoločnosti, v prípade, že pri platbe tovaru v našom e-shope zvolíte možnosť platenia cez platobné systémy bankových spoločností, budú Vaše osobné údaje poskytnuté v nutnom rozsahu týmto spoločnostiam na realizáciu platby); informáciu o tom, že prevádzkovateľ zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii, (nezamýšľame prenášať osobné údaje do tretích krajín);
Okrem vyššie uvedených informácií Vám ako prevádzkovateľ pri získavaní osobných údajov poskytujeme aj tieto informácie o dobe uchovávania osobných údajov (Vaše osobné údaje uchovávame počas doby platnej v rámci spracovania objednávky, jej vybavenia, uzatvorenia kúpnej zmluvy a držania záručnej doby na výrobok, ktorý ste si u nás zakúpili, taktiež budeme uchovávať osobné údaje kým nie je Váš účet - konto, ak ho máte u nás vytvorené, na stránke vymazané. Konto môže byť vymazané na Vašu žiadosť, alebo ak odvoláte súhlas so spracovaním Vašich osobných údajov, ak budete namietať proti spracovaniu Vašich osobných údajov alebo ak požiadate o ich vymazanie.
Zároveň Vás tiež chceme informovať, že pokiaľ máte u nás vytvorené členstvo – ste v našom programe, Vaše údaje budeme spracovávať po dobu maximálne 5 rokov od udelenia súhlasu na spracovanie osobných údajov za účelom členstva v našom programe).
práve požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby,
o práve na opravu osobných údajov,
o práve na vymazanie osobných údajov alebo o práve na obmedzenie spracúvania osobných údajov,
o práve namietať spracúvanie osobných údajov, ako aj o práve na prenosnosť osobných údajov,
o práve kedykoľvek svoj súhlas odvolať,
o práve podať návrh na začatie konania,
o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou požiadavkou alebo zmluvnou požiadavkou alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, a o tom, či je dotknutá osoba povinná poskytnúť osobné údaje, ako aj o možných následkoch neposkytnutia osobných údajov (uvedené už v časti existencii automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania (tieto spôsoby neaplikujeme v našom e-shope);
V prípade, že budeme ako prevádzkovateľ mať v úmysle ďalej spracúvať Vaše osobné údaje na iný účel ako ten, na ktorý sme ich získali, budeme Vás pred ďalším spracúvaním osobných údajov informovať poskytnutím informácií o inom účele a poskytneme Vám aj ďalšie relevantné informácie
Ak budú v našom e-shope uvedené odkazy na iné webové stránky, naša spoločnosť nezodpovedá za zásady ochrany osobných údajov, ktoré sú na nich uvedené a platné.
Poskytované informácie, ak osobné údaje nie sú získané od dotknutej osoby – v prípade, že by takáto situácia nastala, a teda ak by osobné údaje neboli získané od dotknutej osoby, uvádzame ako prevádzkovateľ, že platia všetky ustanovenia a informácie ako v časti, keď osobné údaje máme získané od dotknutej osoby a okrem tých informácií Vám uvedieme:
zdroj, z ktorého pochádzajú osobné údaje, prípadne informácie o tom, či pochádzajú z verejne prístupných zdrojov,
Právo na prístup k osobným údajom
Dotknutá osoba má právo získať od prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. Ak prevádzkovateľ takéto osobné údaje spracúva, dotknutá osoba má právo získať prístup k týmto osobným údajom a informácie o účele spracúvania osobných údajov, kategórii spracúvaných osobných údajov, identifikácii príjemcu alebo o kategórii príjemcu, ktorému boli alebo majú byť osobné údaje poskytnuté, najmä o príjemcovi v tretej krajine alebo o medzinárodnej organizácii, ak je to možné, (nezamýšľame prenášať osobné údaje do tretích krajín);
dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu o kritériách jej určenia, práve požadovať od prevádzkovateľa opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby, ich vymazanie alebo obmedzenie ich spracúvania, alebo o práve namietať spracúvanie osobných údajov, práve podať návrh na začatie konania, zdroji osobných údajov, ak sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby, existencii automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania; v týchto prípadoch poskytne prevádzkovateľ dotknutej osobe informácie najmä o použitom postupe, ako aj o význame a predpokladaných dôsledkoch takého spracúvania osobných údajov pre dotknutú osobu.
Dotknutá osoba má právo byť informovaná o primeraných zárukách týkajúcich sa prenosu, ak sa osobné údaje prenášajú do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii (nezamýšľame prenášať osobné údaje do tretích krajín).
Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe jej osobné údaje, ktoré spracúva. Za opakované poskytnutie osobných údajov, o ktoré dotknutá osoba požiada, môže prevádzkovateľ účtovať primeraný poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom. Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť osobné údaje dotknutej osobe spôsobom podľa jej požiadavky.
Právo získať osobné údaje nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva iných fyzických osôb.
Právo na opravu osobných údajov
Dotknutá osoba má právo na to, aby prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov.
Právo na výmaz osobných údajov
Dotknutá osoba má právo na to, aby prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa jej týkajú.
Prevádzkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu vymazať osobné údaje, ak dotknutá osoba uplatnila právo na výmaz, ak osobné údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali, dotknutá osoba odvolá súhlas, ktorý vyjadrila so spracúvaním svojich osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel zákona alebo dotknutá osoba vyjadrila výslovný súhlas so spracúvaním týchto osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel, na základe ktorého sa spracúvanie osobných údajov vykonáva, a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov,
dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov alebo dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom. Ak dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, prevádzkovateľ ďalej osobné údaje na účel priameho marketingu nesmie spracúvať,
osobné údaje sa spracúvajú nezákonne, je dôvodom pre výmaz splnenie povinnosti podľa tohto zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo sa osobné údaje získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti.
Vyššie uvedené sa neuplatňuje, ak je spracúvanie osobných údajov potrebné na uplatnenie práva na slobodu prejavu alebo práva na informácie, na splnenie povinnosti podľa tohto zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi, z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia v súlade so zákonom, na účel archivácie, na vedecký účel, na účel historického výskumu alebo na štatistický účel, ak je pravdepodobné, že právo znemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takého spracúvania, alebo na uplatnenie právneho nároku.
Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov
Dotknutá osoba má právo na to, aby prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie osobných údajov, ak dotknutá osoba namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov, spracúvanie osobných údajov je nezákonné a dotknutá osoba namieta vymazanie osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia, prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebuje ich dotknutá osoba na uplatnenie právneho nároku, alebo
dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa jej konkrétnej situácie vykonávané na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi, alebo spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami prevažujú záujmy alebo práva dotknutej osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobou dieťa; tento právny základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov orgánmi verejnej moci pri plnení ich úloh vrátane profilovania založeného na týchto ustanoveniach. Prevádzkovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku, a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby.
Ak sa spracúvanie osobných údajov obmedzilo, okrem uchovávania môže osobné údaje prevádzkovateľ spracúvať len so súhlasom dotknutej osoby alebo na účel uplatnenia právneho nároku, na ochranu osôb alebo z dôvodov verejného záujmu.
Dotknutú osobu, ktorej spracúvanie osobných údajov sa obmedzí, je prevádzkovateľ povinný informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania osobných údajov zrušené.
Oznamovacia povinnosť v súvislosti s opravou, vymazaním alebo obmedzením spracúvania osobných údajov
Ako prevádzkovateľ sme povinný oznámiť príjemcovi opravu osobných údajov, vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov uskutočnené podľa vyššie uvedeného, ak sa to neukáže ako nemožné alebo si to nevyžaduje neprimerané úsilie. Prevádzkovateľ o príjemcoch informuje dotknutú osobu, ak to dotknutá osoba požaduje.
Právo na prenosnosť osobných údajov
Dotknutá osoba má právo získať osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné a ak sa osobné údaje spracúvajú, lebo dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel, dotknutá osoba vyjadrila výslovný súhlas so spracúvaním týchto osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel; alebo spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby a spracúvanie osobných údajov sa vykonáva automatizovanými prostriedkami
Uplatnením vyššie uvedeného práva nie je dotknuté právo na výmaz. Právo na prenosnosť sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi.
Právo namietať spracúvanie osobných údajov
Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie jej osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa jej konkrétnej situácie vykonávané ako spracúvanie osobných údajov ktoré je nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi, alebo spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami prevažujú záujmy alebo práva dotknutej osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobou dieťa; tento právny základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov orgánmi verejnej moci pri plnení ich úloh, vrátane profilovania založeného na týchto ustanoveniach. Prevádzkovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku. Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom. Ak dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, prevádzkovateľ ďalej osobné údaje na účel priameho marketingu nesmie spracúvať.
Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, z dôvodov týkajúcich sa jej konkrétnej situácie, okrem prípadov, keď je spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na plnenie úlohy z dôvodov verejného záujmu, ak sa osobné údaje spracúvajú na vedecký účel, na účel historického výskumu alebo na štatistický účel pri spracúvaní osobných údajov na účel archivácie, na vedecký účel, na účel historického výskumu alebo na štatistický účel je prevádzkovateľ a sprostredkovateľ povinný prijať primerané záruky pre práva dotknutej osoby. Tieto záruky obsahujú zavedenie primeraných a účinných technických a organizačných opatrení najmä na zabezpečenie dodržiavania zásady minimalizácie údajov a pseudonymizácie.
Automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
Dotknutá osoba má právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov vrátane profilovania a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju obdobne významne ovplyvňujú. Uvedené sa neuplatňuje, ak je rozhodnutie
a) nevyhnutné na uzavretie zmluvy alebo plnenie zmluvy medzi dotknutou osobou a prevádzkovateľom,
b) vykonané na základe osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, a v ktorých sú zároveň ustanovené aj vhodné opatrenia zaručujúce ochranu práv a oprávnených záujmov dotknutej osoby, alebo
c) založené na výslovnom súhlase dotknutej osoby.
V prípadoch podľa písm. a) a c) je prevádzkovateľ povinný vykonať vhodné opatrenia na ochranu práv a oprávnených záujmov dotknutej osoby, a to najmä práva na overenie rozhodnutia nie automatizovaným spôsobom zo strany prevádzkovateľa, práva vyjadriť svoje stanovisko a práva napadnúť rozhodnutie.
Oznámenie porušenia ochrany osobných údajov dotknutej osobe
Prevádzkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť dotknutej osobe porušenie ochrany osobných údajov, ak takéto porušenie ochrany osobných údajov môže viesť k vysokému riziku pre práva fyzickej osoby.
Oznámenie musí obsahovať jasne a jednoducho formulovaný opis povahy porušenia ochrany osobných údajov a informácie a opatrenia (kontaktné údaje zodpovednej osoby alebo iného kontaktného miesta, kde možno získať viac informácií, opis pravdepodobných následkov porušenia ochrany osobných údajov, opis opatrení prijatých alebo navrhovaných prevádzkovateľom na nápravu porušenia ochrany osobných údajov vrátane opatrení na zmiernenie jeho potenciálnych nepriaznivých dôsledkov, ak je to potrebné).
Oznámenie sa nevyžaduje, ak
prevádzkovateľ prijal primerané technické a organizačné ochranné opatrenia a uplatnil ich na osobné údaje, ktorých sa porušenie ochrany osobných údajov týka, a to najmä šifrovanie alebo iné opatrenia, na základe ktorých sú osobné údaje nečitateľné pre osoby, ktoré nie sú oprávnené mať k nim prístup,
prevádzkovateľ prijal následné opatrenia na zabezpečenie vysokého rizika porušenia práv dotknutej osoby,
by to vyžadovalo neprimerané úsilie; prevádzkovateľ je povinný informovať verejnosť alebo prijať iné opatrenie na zabezpečenie toho, že dotknutá osoba bude informovaná rovnako efektívnym spôsobom.
Akékoľvek Vaše právo alebo Vašu žiadosť týkajúcu sa osobných údajov si môžete uplatniť u nás týmito formami:
e-mailom: info@najmobily.sk, telefonicky: 0911 568 777, poštou na adresu: RL Trading s.r.o., Puškinova 4616/1, 036 01 Martin, Slovenská republika
Žiadosť alebo Vaše oznámenie vybavíme bez zbytočného odkladu (max. do 30 dní). V niektorých prípadoch súvisiacich predovšetkým so zložitosťou alebo náročnosťou vašej požiadavky, môžeme túto lehotu predĺžiť, a to o ďalších 60 dní. V takomto prípade Vás budeme informovať.
Právo podať návrh na začatie konania
Konanie sa začína na návrh dotknutej osoby alebo osoby, ktorá tvrdí, že je priamo dotknutá na svojich právach ustanovených týmto zákonom (ďalej len „navrhovateľ“), alebo bez návrhu.
Úrad začne konanie bez návrhu aj na základe zistenia úradu pri výkone dozoru nad dodržiavaním povinností ustanovených týmto zákonom alebo osobitným predpisom.
Návrh na začatie konania (ďalej len „návrh“) musí obsahovať a) meno, priezvisko, korešpondenčnú adresu a podpis navrhovateľa, b) označenie toho, proti komu návrh smeruje s uvedením mena, priezviska, trvalého pobytu alebo názvu, sídla a identifikačného čísla, ak bolo pridelené, c) predmet návrhu s označením práv, ktoré mali byť pri spracúvaní osobných údajov porušené, d) dôkazy na podporu tvrdení uvedených v návrhu, e) kópiu listiny alebo iný dôkaz preukazujúci uplatnenie práva podľa druhej časti druhej hlavy tohto zákona alebo osobitného predpisu, ak si takéto právo dotknutá osoba uplatnila, alebo uvedenie dôvodov hodných osobitného zreteľa o neuplatnení predmetného práva, ak návrh podala dotknutá osoba.
Úrad uverejní vzor návrhu na svojom webovom sídle.
Úrad návrh odloží, ak a) návrh je zjavne neopodstatnený, b) vec, ktorej sa návrh týka, prejednáva súd alebo orgán činný v trestnom konaní, c) navrhovateľ neposkytol úradu na jeho žiadosť potrebnú súčinnosť, pričom bez jeho aktívnej účasti nemožno vec vybaviť; úrad navrhovateľa o možnosti odloženia návrhu upovedomí, d) od udalosti, ktorej sa návrh týka, uplynuli v deň jeho doručenia viac ako tri roky
Ak návrh neobsahuje požiadavku na utajenie totožnosti navrhovateľa, úrad vybaví návrh bez utajenia osobných údajov uvedených v návrhu. Ak je v návrhu požiadavka na utajenie totožnosti, ale charakter návrhu neumožňuje jej vybavenie bez uvedenia niektorého údaja o osobe, ktorá návrh podala, úrad po zistení tejto skutočnosti o tom navrhovateľa upovedomí, pričom ho zároveň upozorní, že v návrhu bude pokračovať, len ak navrhovateľ v určenej lehote udelí úradu súhlas s uvedením údaja alebo údajov o svojej osobe potrebných na vybavenie návrhu.
Ak návrh doručí úradu iná osoba ako dotknutá osoba, návrh sa považuje za podnet na začatie konania bez návrhu (ďalej len „podnet“).
Úrad posúdi podnet do 30 dní odo dňa doručenia podnetu úradu, a ak podnet neodloží podľa odseku 5, začne konanie a vo veci rozhodne podľa zákona.
O spôsobe vybavenia podnetu úrad informuje podávateľa do 30 dní odo dňa doručenia podnetu úradu.
Kontakt na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky:
Adresa: Hraničná 4826/12, 820 07 Bratislava - Ružinov
Telefón: 02/323 132 14
Predávajúci vyhlasuje, že spracováva osobné údaje kupujúceho len na účely uvedené v týchto podmienkach prostredníctvom týchto sprostredkovateľov:
Prepravná spoločnosť: Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji
Slovenská pošta
Banková inštitúcia: SLSP a.s. , Tomášikova 48, 832 37 Bratislava
10. Orgán dozoru
Dozor nad dodržiavaním povinností obchodníka vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, telefón: 041/7632 130, Fax: 041 / 7632 139 , E-mail: za@soi.sk
11. Záverečné ustanovenia
Všetky vzťahy vznikajúce medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia právnymi predpismi SR. Vo veciach neupravovaných týmito Obchodnými podmienkami sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka a zákona. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Predávajúci si vyhradzuje právo tieto zmluvné podmienky meniť v prípade potreby a podľa legislatívnych zmien.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť 13.01.2025